Чтение и понимание текста (2)


СОДЕРЖАНИЕ

Секреты английского языка

Сайт для самостоятельного изучения английского языка онлайн

Чтение и понимание текста (2)

Posted on 2015-11-18 by Ms. Alice in Тесты // 1 Comment

Если вы хотите улучшить свои навыки чтения на английском языке,обогатить словарный запас, разнообразить выполняемые задания по английскому языку, рекомендуем вам пройти наш несложный тест на чтение и понимание английского текста. Прочитайте текст и, проанализировав его, ответьте на предложенные вопросы. Уровень теста — средний.

This is a true story told by a 13-year-old American boy, Jordan Romero, who became the youngest person ever to reach the top of Mount Everest.

‘May 22 in 2010 was a special day in my life – I reached the top of the world’s highest peak, Mount Everest! I became the youngest person ever to make it to the top at the age of 13! The first thing I did on the summit, on the very top of the mountain, was to call my mom. I told her that I was calling her from the top of the world! It was a dream come true.

The climb was really difficult especially at the end when I got bad stomach pains. I was thinking: ‘I don’t know if I’m going to make it because this is the worst pain I’ve ever felt’, but then, as we started approaching the summit, it all just faded away. The climb was definitely harder than I’d expected, with lots of problems along the way, but anyway, it was totally worth it! The feeling at the summit was like no other feeling in my life! I wasn’t alone of course. I made my way up the mountain with my dad, stepmom and three guides, who are all experienced mountaineers. I climbed Everest for a special reason. I hoped this adventure would inspire young people around the world to do more physical exercises and keep fit. However, I don’t think anyone younger than myself should attempt the climb. It was a difficult mountain and it just took so much preparation.

I first got the idea to climb the world’s highest mountains when I was nine. I was inspired by a painting I saw in my California elementary school. It was a wall painting in the school hallway, which had seven continents’ summits and they impressed me so much! Then, one day when my father picked me up from school, I said to him: ‘Dad, I want to climb the Seven Summits of the world.’

Since then I have put all my efforts into making this early childhood dream come true. So far I have conquered the highest mountains on six of the world’s seven continents. Now I’m closer to my dream than ever before. I have just one more climb left. So the next stop is Antarctica. In December I’m planning an expedition to climb Vinson Massif there. If I do that I’ll become the youngest person ever to climb the tallest mountains, the Seven Summits, on each of the seven continents.’



Тест на определение уровня: Upper-Intermediate или Advanced?

Также можно проверить уровень английского с помощью комплексного онлайн-тестирования →

На уровне Upper-Intermediate вы усвоили большой пласт новой сложной лексики и идиом, начали изучать сочетаемость слов, повторили всю изученную ранее грамматику и даже узнали несколько новых конструкций. Но изучение на этом не заканчивается. Впереди еще два уровня знания английского языка.

Уровень Advanced предполагает fluency – беглое общение на любую тему, способность несколькими способами выражать одну и ту же мысль, готовность понимать все, что говорит собеседник. С такими знаниями можно смело ехать за границу. На этом уровне ученики учатся использовать сложные грамматические конструкции, такие как инверсия и смешанные типы условных предложений. Подробно разбирается сочетаемость слов, изучаются фразовые глаголы и фиксированные словосочетания. Учиться на этом уровне очень интересно, так как именно здесь учеба превращается в удовольствие от знания. Уровень Advanced рассматривается как подготовка к международному экзамену CAE (Certificate in Advanced English).

Готовы ли вы начать уровень Advanced? А может стоит повторить изученный материал на уровне Upper-Intermediate? Пройдите тест!

Ключ к тесту

Если вы набрали менее 10 правильных ответов – ваш уровень Upper-Intermediate. Сначала закрепите полученные знания.

Если вы набрали более 10 правильных ответов – ваш уровень Advanced. Добро пожаловать в мир живого английского!

Если вы ответили правильно на 19-20 вопросов – возможно, ваш уровень знаний выше, но для уровня Proficiency мы не видим смысла использовать онлайн-тестирование, проверять готовность к нему следует в устной беседе.

Выполнить Тест на определение уровня: Upper-Intermediate или Advanced?

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.



Тест по английскому языку. Чтение

Это тест на чтение. Если вы дали 0-4 правильных ответов — это уровень Elementary, 5-7 правильных ответов — уровень Pre-Intermediate, 8 и больше правильных ответов — уровень Intermediate.

An unusual job!

Have you seen a football match recently? If you have, I’m sure that you heard lots of comments about the referee as well as about the players! Referees have a very difficult job. They have to make quick and important decisions in the middle of a fast-moving game. And, of course, there are thousands of people shouting at them too. The crowd is never happy when the ref sends off their favourite player. Also, in football today there still isn’t the same technology as there is in other sports, like tennis. The job can get even more difficult when you’re a woman who is refereeing a men’s match!

There is no reason why there should not be the same number of male and female referees in the sport today. However, the number of female refs is still very low –particularly at the highest levels of professional football. This is something that one woman, Pat Dunn, who died in 1999, would have been very sad about.

Pat was the first woman in the UK to referee a men’s football match but she wasn’t allowed to do this for a long time. Pat was a strong supporter of women’s rights in sport and became President of the Ladies’ Football Association in 1969. Then she decided to train to be a referee. For a long time the Football Association refused to give her a certificate although she had passed the exams. But Pat continued fighting and she finally got permission in 1976. The next month she became famous when she refereed her first official FA game. Pat became a very good and successful referee and even saved a footballer’s life. She helped him when he was injured during a match!

Today there are some famous female referees, like Bibiana Steinhaus from Germany who has just refereed the final of the Women’s Football World Cup. Bibiana decided to become a referee at the age of 16 and later was the first female referee in the German men’s professional league. But there are only a few like her.

Football is still mainly a men’s game – both for players and referees. But for how long? Will we see more women referees in the future? We’d like to know what YOU think. So, please go online and leave a comment on our website. We’ll print the most interesting ones in the magazine next week.



Искусственный интеллект превзошел человека в тесте на понимание текста, но радоваться рано

Вчера мир облетела новость, что система искусственного интеллекта (ИИ) обошла человека в тесте на понимание теста. Сообщение претендует на сенсацию, поэтому я решил копнуть несколько глубже своих собратьев по перу и выяснить подробности. Итак, речь идет об одном из тестов, который называется Stanford Question Answering Dataset (SQuAD). Разработал его Пранав Раджпуркар (Pranav Rajpurkar) из Стэнфордского университета. Тестом я называю его условно — по-английски это именуется «reading comprehension dataset», или датасет (набор данных) для понимания смысла в читаемом тексте. Поскольку нынешние системы ИИ с задачей распознавания (преобразования в письменный текст) устной речи справляются уже не хуже человека, то уместно говорить о понимании смысла текста вообще. А это, на мой взгляд, самая важная и сложная задача в области искусственного интеллекта.

SQuAD содержит тексты размером с небольшой абзац, набранные из свыше пятисот англоязычных статей Википедии, а также больше ста тысяч вопросов и ответов к ним. Б аза делится на три части: 80% данных предназначены для тренировки обучаемой нейросети, 10% — для её «калибровки», а оставшиеся 10% зарезервированы для прохождения теста (и поэтому недоступны разработчикам).

Для оценки результатов теста предназначены две метрики: ExactMatch (EM) и F1. Первая оценивает результат самым простым способом — если ответ тестируемой системы ИИ точно совпадает с правильным, то результат засчитывается, если нет — то нет. В свою очередь в F1 учитывается разброс (вероятно что-то вроде смысловой дистанции) между ответом ИИ и правильным ответом.

В метриках EM и F1 среднестатистический результат человека составляет соответственно 82.304% и 91.221%. В августе 2016 года появились первые результаты — 54.505% и 67.748%. С тех пор они планомерно улучшались, и на днях в метрике EM превзошли человека с результатами 82.65% и 82.44%. Первый 3 января был представлен Microsoft Research Asia, а второй 5 января — Alibaba iDST NLP. Во второй метрике разработки обеих организаций до человеческого уровня по-прежнему не дотягивают — 88.493% и 88.607%.

Наверняка в ближайшее время будет преодолен и этот рубеж, но едва ли можно говорить о серьезных достижениях в области понимания смысла в тексте — его как не было, так и нет. Речь идет скорее о лингвистических способностях натренированных нейросетей — то, о чем их спрашивают, они не понимают, а угадывают, исходя из выявленных взаимосвязей между текстом, вопросом и правильным ответом в наборе из ста тысяч примеров. Причем судя по просмотренным мною примерам, ИИ в данном тесте имеет дело лишь с довольно примитивными вопросами, ответы на которые не выходят за пределы одного предложения.

Рассмотрим конкретный пример:

Одной из самых знаменитых уроженок Варшавы была Мария Склодовская-Кюри, получившая международное признание за исследования в области радиоактивности и ставшая первой среди женщин лауреатом Нобелевской премии. В числе знаменитых музыкантов — Владислав Шпильман и Фредерик Шопен. Хотя Шопен родился в деревне Желязова-Воля в 60 км от Варшавы, его семья переехала в город когда он был в возрасте семи месяцев. Здесь также родился в 1745 году Казимир Пулавский, польский генерал и герой войны за независимость США.

К данному тексту прилагаются следующие вопросы с ответами:

  • Лауреатом чего первой среди женщин стала Мария Склодовская-Кюри? (Нобелевской премии)
  • В каком году родился Казимир Пулавский? (1745)
  • Кем был Фредерик Шопен? (знаменитым музыкантом)
  • В каком возрасте был Шопен, когда его семья переехала в Варшаву? (семь месяцев)

Казалось бы ничего сложного, но например в одном из прохождений этого теста на вопрос «Кем был Фредерик Шопен?» одна из программ вместо «знаменитым музыкантом» ответила «Владиславом Шпильманом». И такими ошибками выложенные в открытом доступе примеры изобилуют. Тем более сомнительно, что нынешний высокий результат будет получен в более сложных вопросах. Зададим такой: «За свободу какой страны боролся один из соотечественников Шопена?» Чтобы правильно на него отметить, программе надо уметь:

  1. связать между собой понятия боролся и герой войны, независимость и свобода
  2. понимать смысл слова соотечественник
  3. объединить сведения из двух разных предложений.

А до этого, судя по всему, еще очень далеко.



Comprehension test №2 С1 advanced / Тест на понимание смысла текста

Test Of English as a Foreign Language — Le TOEFL signifie Test of English as a Foreign Language ou Test d anglais langue étrangère. C est un test standardisé qui vise à évaluer l aptitude à utiliser et comprendre la langue anglaise dans un contexte universitaire pour ceux dont ce n est … Wikipédia en Français

Test of English as a foreign language — Le TOEFL signifie Test of English as a Foreign Language ou Test d anglais langue étrangère. C est un test standardisé qui vise à évaluer l aptitude à utiliser et comprendre la langue anglaise dans un contexte universitaire pour ceux dont ce n est … Wikipédia en Français

Test of english as a foreign language — Le TOEFL signifie Test of English as a Foreign Language ou Test d anglais langue étrangère. C est un test standardisé qui vise à évaluer l aptitude à utiliser et comprendre la langue anglaise dans un contexte universitaire pour ceux dont ce n est … Wikipédia en Français

Test Of English for International Communication — Le diplôme du TOEIC version or (score entre 860 et 990, ici 875) Le Test Of English for International Communication (TOEIC) est un examen permettant de déterminer avec quelle facilité un locuteur non anglophone utilise l anglais tant au niveau de … Wikipédia en Français

Test of english for international communication — Le diplôme du TOEIC version or (score entre 860 et 990, ici 875) Le Test Of English for International Communication (TOEIC) est un examen permettant de déterminer avec quelle facilité un locuteur non anglophone utilise l anglais tant au niveau de … Wikipédia en Français

test´a|ble — test 1 «tehst», noun, adjective, verb. –n. 1. an examination or trial: »The teacher gave us a test in arithmetic. People who want a license to drive an automobile must pass a test. SYNONYM(S): See syn. under trial. (Cf. ↑trial) 2. a means of… … Useful english dictionary

test — test1 [test] n. [ME, a cupel < OFr, a pot, cupel < L testum, earthen vessel < testa, piece of burned clay, shell < IE base * tekth , to weave, join > Sans tašta, cup, Gr tektōn, carpenter: mod. meaning from use of the cupel in… … English World dictionary

Test of English as a Foreign Language — Le TOEFL signifie Test of English as a Foreign Language ou Test d’anglais langue étrangère. C’est un test standardisé payant qui vise à évaluer l’aptitude à utiliser et comprendre la langue anglaise dans un contexte universitaire pour ceux dont… … Wikipédia en Français

Test of English for International Communication — Le test TOEIC version or (score entre 860 et 990, ici 875) Les Test Of English for International Communication (TOEIC) sont des certifications standardisées, permettant d évaluer le niveau d anglais des locuteurs non anglophones tant au niveau de … Wikipédia en Français

Test d’aptitude en japonais — Le Test d Aptitude en Japonais (日本語能力試験, Nihongo nōryoku shiken?) est le test de maîtrise du japonais le plus populaire. Il est souvent désigné par son appellation en anglais Japanese Language Proficiency Test ou par l abréviation JLPT. Créé en… … Wikipédia en Français

Test de la sueur — Mucovisc >Wikipédia en Français



Тест на понимание текста

Тесты на понимание художественных и нехудожественных текстов

Содержимое разработки

Сотни людей, несмотря на проливной дождь, пришли вчера на Трафальгарскую площадь. Они собрались здесь, чтобы выразить протест против появления на английской земле новой партии американских «крылатых ракет», о чем сообщил накануне в Брюсселе верховный главноко­мандующий вооруженными силами НАТО в Европе.

1. Зачем люди собрались на Трафальгарской площади?

A) чтобы поддержать партию «крылатых ракет»

B) там проходила выставка оружия НАТО

C) чтобы устроить митинг против появления новой партии

D) они решили погулять под дождем

2. В каком стиле написан данный текст?

Свою первую значительную роль в кино Марецкая сыграла в 1939 г. в фильме «Член правительства». Чтобы по-настоящему вжиться в роль малограмотной, но по-крестьянски смекалистой женщины из народа, актриса несколько месяцев провела в глубинке. Она училась управлять лошадью примеряла на себя крестьянские обычаи и повадки разучивала особые присказки и острые словечки.

3. Что сделала Марецкая, чтобы вжиться в роль?

A) учила русские народные песни

B) тренировалась перед зеркалом

C) уехала жить в деревню

D) подружилась с жительницей глубинки

4. Объясните значение слов «острые словечки»

Dolce&Gabbana продолжает радовать поклонников колоритными и динамичными рекламными кампаниями. Вновь в центре внимания яркие итальянские традиции. Вот только главные герои на этот раз не итальянцы. Эмилия Кларк и Кит Харингтон — новые лица аромата Dolce&Gabbana «The One». Действие разворачивается во время шумного итальянского фестиваля. Главные герои танцуют, смеются, общаются и веселятся. Режиссером обеих короткометражек выступил Маттэо Гарроне. По словам создателей бренда Доменико Дольче и Стефано Габбана, Эмилия Кларк — безупречное воплощение женщины Dolce & Gabbana: она естественная женственная легкая, как обновленный аромат ‘The One’.

5. Почему Эмилия Кларк стала лицом аромата Dolce&Gabbana «The One»?

A) потому что она женственная

B) потому что она выиграла конкурс

C) потому что она очень популярная

D) потому что она сестра Маттэо Гарроне

Капучино Бланко (итал. Cappuccino Blanko) — неповторимый кофейный напиток изысканной итальянской кухни. В его основе лежит экспрессо и волшебная молочная пенка. Традиционно в Италии Cappuccino Blanko пьют из маленьких фарфоровых чашечек, предварительно нагретых на специальных кофейных панелях, и исключительно за завтраком. Сегодня рецепт Cappuccino Blanko используют в кофейнях всего мира. Именно этот вид кофе подают самым желаемым посетителям в знак доброго приветствия на о. Сицилия.

6. Когда пьют кофе итальянцы, согласно традиции?

Осенью 1999 года американский Сиэтл буквально «стоял на ушах». Это неудивительно: 10 октября состоялся «первый официальный смешанный боксерский поединок между мужчиной и женщиной». В нем приняли участие 36-летняя Маргарет МакГрегор, которая уже давно занималась боксом, и азиат Лой Чоу, для которого это был первый выход на ринг. В этом «сенсационном» бое победу без особых проблем одержала Маргарет. Правда, журналисты и промоутеры покривили душой, назвав поединок в Сиэтле «первым в истории бокса»: встречи мужчин и женщин на ринге известны с начала 20 века, и их результаты не всегда были столь однозначными.

7. Подберите заголовок к тексту

A) Сенсационный бой

B) Первый раз в первый…

D) Сильный удар слабого пола

8. Найдите фразеологизм

A) выход на ринг

B) стоял на ушах

C) журналисты и промоутеры

D) смешанный поединок

Алматинский клуб открывал новый сезон с хорошо знакомым ему соперником – российским «Сибиряком». В этом году команды уже встречались в рамках финала Кубка Еременко, и тогда поединок получился невероятно напряженным и результативным. Алматинцы выиграли со счетом 4:3. Новый сезон команда Какау начинала в несколько обновленном виде. Правда, не все из новобранцев попали в заявку на эту игру. Новичок Даниэль и его брат Лео, вернувшийся в «Кайрат», не смогли принять участие в матче из-за незначительных повреждений. Также продолжает восстановление Михаил Першин. При этом свое игровое время получили защитник Фелипе, перешедший из чешского «Эра-Пак», и бразильский нападающий Тайнан, переехавший из чемпионата Ирана.

9. В какой последовательности информация встречается в тексте?

1. «Кайрат» открыл сезон с «Сибиряком»

2. Даниэль и Лео не могли принять участие в чемпионате

3. В этом году Алматинцы уже побеждали Кайрат

4. Свое время в игре получили еще два игрока

10. Почему «Кайрат» мы заключаем в кавычки?

B) это слово заимствовано из казахского языка

C) потому что это название команды

D) употреблено в переносном значении

11. Какой рубрике принадлежит данный текст?

A) новости спорта

D) срочные новости

Давным-давно жил в степи один бай. Было у него много сыновей, но его главным богатством была единственная дочь, невероятно красивая девушка. Сватались к ней только баи и бии, но девушке приглянулся бедный акын, обладавший золотым голосом и виртуозно играющий на домбре. Понимая, что отец никогда не даст согласия на их брак, молодые решили бежать. Ехали они очень долго без отдыха и добрались до кокшетауских земель у озера Бурабай, там-то их и настигли братья девушки. В то время, когда влюбленные плыли на лодке, сыновья бая пустили стрелы. Одна из них попала в сердце влюбленного джигита. Девушка протянула руки к заходящему солнцу, попросила превратить ее в камень — жизнь без любимого не имела смысла…

12. Почему, согласно легенде бай не согласился отдать дочь замуж за ее любимого?

A) потому что он был бедный

B) потому что хотел отдать е за другого

C) потому что он был из других мест

D) потому что он был из знати

13. Какой жанр представляет текст?

Что именно находилось в куче, решить было трудно, ибо пыли на ней было в таком изобилии, что руки всякого касавшегося становились похожими на перчатки. Заметнее прочего высовывался оттуда отломленный кусок деревянной лопаты и старая подошва сапога. Никак было нельзя сказать, чтобы в комнате сей обитало живое существо, если бы не возвещал его пребывание старый, поношенный колпак, лежавший на столе. (Н. В. Гоголь «Мёртвые души».)

14. Подберите синоним к слову «ибо»

World Chocolate Day ! 11 июля — во всем мире признан днём любителей сладкой шоколадной жизни, днем шоколада. Шоколад. уже одно это слово вызывает желание чего-то сладкого, необычно терпкого вкуса, он навевает романтику, чувства, создавая ощущения легкого блаженства. Впервые праздник шоколада появился во Франции, казалось бы, и не случайно. Поскольку именно этот уголок планеты в умах бесчисленного количества влюбленных ассоциируется с романтикой, красотой, чувственностью и конечно шоколадом.

16. Определите ключевое слово, характеризующее тему данного текста

17. Чем является в тексте выделенное слово?

Претендентами на первый полет в космос были двадцать человек. Они не были лучшими пилотами страны. Их отбирал сам руководитель полета Сергей Королев, важен был рост, вес и здоровье. В 1959 году в научном институте авиационной медицины был создан отдел по отбору и подготовке космонавтов. Первого космонавта обследовали долго и множеством способов. В частности, проводились вестибулярные пробы на вращающемся кресле и специальных качелях. Возможности организма Гагарина были отличные. На всех нагрузочных функциональных пробах у него были высокие результаты, свидетельствующие о хорошей приспосабливаемости к различным воздействиям — вибрация, перегрузки, гипоксия.

18. Каким основным требования при полете должен был соответствовать космонавт?

A) рост, вес, здоровье

B) вес, зрение, размер ноги

C) здоровье, семейное положение, гражданство

D) рост, фигура, вес

19. Какой отдел занимается подготовкой космонавтов?

A) космический отдел

B) отдел по отбору и подготовке космонавтов

C) астрономический отдел

D) отдел по отбору кадров

Казахстанские боксеры Даулет Даукенов и Мадияр Жанузак успешно дебютировали на профессиональном ринге в Екатеринбурге, сообщается на сайте Profiboxing.kz. Даукенов, выступающий в полусреднем весе, провел поединок против россиянина Ахматбека Абдуллаева. После второго раунда секунданты российского боксера отказались от продолжения боя. Победа техническим нокаутом была присуждена казахстанскому боксеру.
Тенгри news

20. Объясните значение слова «дебютировали»?



Тесты на проверку умений чтения и понимания содержания текстов

A computer is a very specific kind of machine. It can do arithmetic problems faster than any person alive. By means of electric circuit it can find the answer to a very difficult and complicated problem in a few seconds.

A computer can “remember” information you give it. It stores the information in its “memory” until it is needed. When you are ready to solve the problem, you can get the computer to sort through its stored facts and use only the proper ones. It works the problem with lightning speed. Then it checks its work to make sure there are no mistakes.

There are different kinds of computers. Some do only one job over and over again. There are special-purpose computers. Each specific application requires a specific computer. One kind of computer can help us to build a spacecraft, another kind of computer can help us navigate that spacecraft.

There are some computers that can do many different jobs. They are called general-purpose ones. These are the “big brains” that solve the most difficult problems of science.

1. Which of the following is the main topic of the passage?

a) Computers are very specific kinds of counting machines.

b) A computer can “remember” information you give it.

c) There are different kinds of computers.

d) There are some computers that can do many different jobs.

2. According to the passage, computer can find the answer to a very difficult and complicated problem …

c) in a few seconds

d) in ten minutes

3. According to the passage, computer stores information in its memory …

b) a few seconds

d) until it is needed

4. What are special-purpose computers?

a) These computers do only one job over and over again.

b) These computers perform calculations and play chess.

c) These computers can do many different jobs.

d) These computers solve the most difficult problems in science.

5. What are general-purpose computers?

a) They can do many different jobs.

b) They can do only one job.

c) They only store information.

d) They can remember information.

A computer that speaks a few languages teaches at Stanford University. The institute of Mathematical Studies in the Social Sciences has designed a computer system that has taken the function of teaching beginners’ courses in language.

The immediate aim is to make available computerized courses in languages. The program has advantages that make it popular for the teaching of widely spoken languages, such as Spanish, French and German. Two manufacturers already have produced calculator-sized computers, designed for travelers, that translate words and phrases.

However the program developed here is flexible. The computer offers highly individualized and interactive instructions. Unlike classroom training the program allows the student to move through the instruction as quickly or slowly as he wants, and whenever he has access to a computer terminal.

The use of computers in teaching is not new. Many universities offer computer-taught courses, primarily in mathematical and scientific subjects. Stanford has for years offered courses in logic and probability, some are taught entirely by computers.

1. What is this passage about?

a) Kemerovo State University

b) the calculator

c) the computer that speaks few languages and teaches at Stanford University.

d) the computer that offers the highly individualized and interactive instructions.

2. According to the passage, the program has advantages that …

a) allow to use it widely.

b) make it popular for the teaching of widely spoken languages.

c) don’t make it popular for the teaching of widely spoken languages.

d) allow to use it only for scientific purpose.

3. According to the passage, the program developed is …

b) slow in operation

4. According to the passage, the use of computers in teaching is …

5. What does the program allow the student, unlike classroom training?

a) to watch a video concerned the given information.

b) to find any information.

c) to move through the instruction as quickly or slowly as he wants

d) to look for the pictures and texts.

6. According to the passage, many universities offer computer-taught courses…

a) in mathematical and scientific subjects.

b) in logic and probability

c) in language training

d) in making course and diploma papers.

I. Scan the article and answer the following questions:

Is the aim of the prototype game to test someone’s knowledge?

How many people have already tried out the prototype?

What could the prototype computer game be turned into?

Could the prototype game be used to enhance people’s decision-making abilities?

Does this initiative cover only one discipline?

Who has led the project?

Is the game an entertainment or a research tool?

What does the prototype game look like?

How Computer Games Could Help Us All

Make Better Decisions in Life

A prototype computer game has been developed to help improve decision making skills in all aspects of our lives.

1. Supported by the Engineering and Physical Sciences Research Council (EPSRC), a team at Queen’s University Belfast has developed a prototype that could be built on by commercial games manufacturers and turned into an e-learning or training tool for professionals in all walks of life — and for the general public too. A***

2. The team has explored whether people can be trained to make better decisions by improving their ability to recognise and make allowances for their subjective opinions and biases, and to ‘factor in’ accurately their uncertainty over a decision’s likely outcome.

You’re late for a train. B*** Will you be able to catch it if you run? Or will that result in the stress of wasted effort? To maximise your chances of reaching the right decision, you’ll need to take into account all information available to you (which may change minute by minute). But it also helps if, using this information, you try to make an appraisal of your chances, which will be more accurate if you take into account how you tend to interpret such information, based on previous experience. C***

3. In the same way, the prototype game (available for anyone to try out at http://quiz.worldofuncertainty.org/ ) teaches people to take their uncertainty into account and learn from experience when faced with simple choices. The prototype game presents a series of multiple-choice questions (e.g. ‘what is the capital of Egypt?’). But its aim is not to test knowledge but to assess whether the participant can be trained to recognise, quantify and make allowances for their certainty or uncertainty regarding the answer to each question. D*** Detailed feedback then helps them recognise and correct the over-or under-confidence they tend to show when faced with similar decisions.

4. «It’s the first ever online quiz designed to let people estimate how sure they are of their answers and score more highly if they don’t ignore their uncertainty but realistically assess it,» says Dr. David Newman, who has led the project. «Whether the choices facing us are simple or complex, a greater awareness of uncertainty and of our own biases can improve the quality of our decision-making. E***

5. In the future, games of this type could be used for both educational and entertainment purposes by public and private sector decision-makers and by private individuals in order to enhance their decision-making abilities.

6. Over 500 members of the general public, as well as many students from Queen’s and Dundalk Institute of Technology, have already tried out the prototype. F*** «The game we’ve developed is a research tool that’s enabling us to find out much more about the thought processes and psychological mechanisms involved in decision making,» says Jyldyz Tabyldy kyzy, a key member of the project team.

7. This is an interdisciplinary project harnessing leading-edge expertise in mathematics, statistics, critical thinking, knowledge management and educational psychology. Involved in the initiative are: a statistician from Cambridge University (Professor Philip Dawid); a game developer and managers from Brunel University (Dr. Melissa Cole, David Green and Tony Elliman); a main researcher and an information system specialist from Queen’s University Management School (Dr. David Newman and PhD student Jyldyz Tabyldy kyzy); and Dr. Bride Mallon and Dr. Emiliya Lazarova (also of Queen’s).

II. Six sentences have been removed from the article. Choose from the sentences 1-7 the one which fits each gap. There is one sentence which you don’t need to use.

The results are currently being assessed to establish the extent to which it has taught them to make better decisions.

The player indicates their confidence in their answer using an interactive slider and is awarded points based on how accurately they estimated their level of certainty.

We believe there’s real potential for people to acquire that awareness through computer games.»

Alternatively, some of its features could be incorporated into existing computer games that have a strategy element.

Each model has eight propellers to control movement, a set of inertia sensors and additional cameras to be ‘spatially aware’ and to ‘see’ each other.

For example, maybe you know whether you tend to be over-or under-confident in similar situations.

Will you be able to catch it if you run?

III. Read the article and choose the most suitable heading from the list A-H for each paragraph (1-7). There is one extra heading which is not needed.



Reading Comprehension Test (Advanced level)

If you have already successfully passed your Russian intermediate reading test, this new advanced test is for you! Good luck!

Reading Comprehension Test (Advanced level)

You scored %%SCORE%% out of %%TOTAL%%.

Самая первая работа Циолковского была посвящена механике в биологии. Ей стала написанная в 1880 году статья «Графическое изображение ощущений». В ней Циолковский развивал свойственную для него в то время пессимистическую теорию «взбаламученного нуля», математически обосновывал идею бессмысленности человеческой жизни. Этой теории, по позднейшему признанию учёного, суждено было сыграть роковую роль в его жизни и в жизни его семьи. Циолковский отослал эту статью в журнал «Русская мысль», но там её не напечатали и рукопись не вернули. Константин переключился на другие темы.
(Циолковский К.И, http://ru.wikipedia.org/wiki/Циолковский).

Статья была опубликована:

Циолковскому на протяжении всего периода творчества была свойственна идея бессмысленности человеческой жизни:

Теория существенно повлияла на его личную жизнь и на жизнь его семьи:

Передача вируса от животного к человеку мало распространена, и правильно приготовленная (термически обработанная) свинина не может быть источником заражения. Передаваясь от животного к человеку, вирус не всегда вызывает заболевание и часто выявляется только по наличию антител в крови человека. Случаи, когда передача вируса от животного к человеку приводит к заболеванию, называют зоонозным свиным гриппом. Люди, работающие со свиньями, подвергаются риску заражения этим заболеванием, тем не менее, с середины двадцатых годов XX века (когда впервые стала возможной идентификация подтипов вируса гриппа) было зарегистрировано всего лишь около 50 таких случаев. Некоторые из штаммов, вызвавших заболевание у людей, приобрели способность передаваться от человека к человеку. Свиной грипп вызывает у человека симптомы, типичные для гриппа и ОРВИ. Вирус свиного гриппа передается как через непосредственный контакт с заражёнными организмами, так и воздушно-капельным путeм.
(Cвиной грипп, http://ru.wikipedia.org/wiki/Cвиной_грипп)

Заражение человека вирусом через мясо наблюдается очень часто:



Чтение 8 класс: тексты, тесты, упражнения

В этой статье вы найдете три варианта Reading Comprehension Tests для 8 класса. Тексты и задания к ним довольно простые, однако, возможно, в них использована незнакомая лексика. Первый текст — School in the Slums по теме School and Education, второй текст — Presents for the Natives по теме travelling или famous people, третий текст — The Olympic Champion Gives Advice по теме sport или health.

Задания по чтению рассчитаны на 8 класс.

Reading test #1 для 8 класса. School in the Slums

  • Slums – трущобы
  • Locks – замки
  • Guards — охранники
  • Permission — разрешение

Mellish school is in the slums of Brooklyn for pupils between twelve and fifteen years of age. There are about 1500 pupils there, and 90 teachers.

It’s a problem school, perhaps one of the most difficult schools in America. The white teachers can’t walk to the school because they may be attacked. They all drive to school, and their cars have special locks. There’s always a black policeman at the door of the school. He has a radio contact with the school guards. Pupils must have a written permission from the teacher if they want to go to the toilet. There’s a guard outside the washroom. Only one child can go into the washroom at a time, and he can’t stay there long.

The children who live in that district go to that school. They are all black children. However, why do the teachers work there?

“It’s very hard of course,” says Jane Flinch, a forty- five-year-old teacher. Most children have problems at home. Some of them are beaten by their parents. Some of them sleep at the lessons because they had to work at night. Some of the children get sick at the lessons because they didn’t have breakfast or even a meal for a day or two.

It’s the love of the job that keeps the teachers in that school. They teach and do social work. They feel that they are doing something good for the children who need help.

“There’s also the problem of violence,” says one of the teachers. “Sometimes when I go into a class, I can feel that some of the children are like a dynamite. However, I feel quite safe. I am sure that other pupils will help me.” There is very little money for teaching in that school. There is no money to buy food for the children.

The principal of the school has been there for many years. A lot of his happy optimism has gone. “No, I’m not optimistic about the future. Look around you,” he says and points out of the window at the high wall round the school. ”It’s not a very bright sight: buildings have holes instead of the windows, shops are closed, groups of people are sitting on the steps of the houses. They have nowhere to go and nothing to do.”

“We need money,” he says, “money is the only way to help this school and these people, and, of course, jobs for the people.”

Задания к тексту.

Exercise 1. Подберите правильный ответ.

Mellish school is for

a) small children.

b) older children.

c) small and older children.

The white teachers can’t walk to school because

a) they live far from the school.

b) they don’t like to walk.

c) it’s dangerous for them.

There’s a policeman

a) at the door of the school.

b) near the toilet.

c) outside the washroom.

The white teachers work there because

a) they can’t find a better job.

b) they love their job.

c) they get a lot of money there.

The school needs

b) more teachers.

c) more policemen.

Exercise 2. Say if the statements are true, false or not mentioned.

  1. Mellish school is in the slums of Mexico.
  2. Most children have problems at home.
  3. Mellish a problem school.
  4. The principal of the school has 5 children in his family.
  5. The school needs money.
  6. It’s good salary that keeps the teachers in that school.

Exercise 3. Answer the questions.

  1. Where is Mellish school situated?
  2. How many pupils are there in the school?
  3. Is it hard or easy for the teachers to work in this school?
  4. Why do some of the pupils sleep during the lessons?
  5. Is the principal optimistic?

Exercise 4. Заполните пропуски одним подходящим по смыслу словом.

  1. Mellish school is one of the most difficult schools in ___________.
  2. The ___________ teachers can’t walk to the school because they may be attacked.
  3. Pupils must have a written permission from the teacher if they want to go to the ___________.
  4. The teachers teach and do __________ work.

Exercise 5. Write about the problems of Mellish school.

Текст для 8 класса #2. Presents for the Natives

Miklukho-Maclay was a Russian scientist and traveller who lived more than a year on the island of New Guinea. The ship came to the island in the evening of a September day in 1871. Next morning the captain said to Maclay:

“You are coming ashore. Why don’t you take more men with you? Have you a gun?”

“I don’t need a gun. I have presents for the natives.”

The island was beautiful. There were trees and flowers everywhere, and it was very hot. The sun shone brightly high above Maclay’s head. He walked for some time down a forest path. Suddenly he stopped because he heard a noise. A native stood in front of him. He looked at Maclay quickly and then started running away. Maclay ran after him. The native looked back and suddenly stopped. Maclay took out some presents and showed them to the man. The native took the presents and smiled. This was how Miklukho-Maclay met the first black man on the first day of his life in New Guinea. The native’s name was Tui. He was Maclay’s best friend all the time that the traveller lived on the island.

On the first of October Maclay started out for a walk in the forest. He carried no gun. He had only a notebook and a pencil. In the forest, he met a native boy who saw him and ran away. Maclay heard the voices of men and women and the cries of children. Suddenly many men with spears in their hands came out. They stopped and looked at Maclay angrily. When he tried to say something, one of the men wanted to throw his spear at him. Maclay did not know a word of their language. He could not explain that he was their friend. He knew that he had to do something quickly. And a good idea came to him. He suddenly sat down on the ground and began to take off his shoes. Then he lay down, put a bag under his head and . slept. The natives did nothing to him.

Задания к тексту.

Задание 1. Say YES /NO

  1. Did Mikiukho-Maclay take a gun when he came ashore? Yes / No
  2. Was it very hot on the island? Yes / No
  3. Did the native boy run away when he saw Mikiukho- Maclay? Yes / No
  4. Did Tui take the presents from Mikiukho-Maclay? Yes / No

Задание 2. Correct the following sentences according to the test “Presents tor the Natives».

  1. Miklukho Maclay lived on the Island more than two years.
  2. Miklukho-Maclay took a lot of men with him when he came ashore.
  3. Miklukho-Maclay did not run after the native
  4. Tui became his enemy
  5. When Miklukho-Maclay went for a walk he had a gun and a spear with him.
  6. Miklukho-Maclay could easily explain to the natives that he was their friend.

Задание 3. Read the text and say if the statements are true or false.

  1. The island was beautiful.
  2. The native didn’t take the presents and were angry.
  3. The island was New Guinea.
  4. Maclay knew the natives’ language and could speak well.

Задание 4. Complete the sentences according to the teхt.

  1. I don’t . a gun.
  2. The sun shone . high above Maclay’s head.
  3. A native stood . him.
  4. This was how Miklukho-Maclay met the first . on the first day of his life in New Guinea.
  5. Maclay heard the . of men and women and the cries of children.
  6. Maclay did not know . of their language.

Задание 5. Why in your opinion Miklukho-Maclay didn’t take a gun to the island?

Тест по чтению по английскому языку 8 класс #3. The Olympic Champion Alexandr Medved Gives Advice

A wrestler must have many qualities to beat his rivals. He must be strong and very quick. Then he needs enough strength to tear the rival from the mat and throw him on the floor.

I will tell you about myself. I grew up tall and thin with no great strength in my arms. Wrestling came into my life when I was 18. I was 188 cm tall and weighed 85 kg and could not compete with my rivals in strength.

Then I decided to build up my muscles. I developed a system of exercises, which helped me to become stronger. I spent much time weight lifting. I lifted a bar equal to my own weight, which is up to 100 kg. However, that happened after two years of regular exercising. At first, the weight was only 30-40 kg. In general, I advise to choose the weight, which is twice as small as your own.

Push-ups were also of great help to me. At first, I could push up only 3 or 4 times, so weak were my arms! Then 30 times. Interesting enough, if you strengthen your legs, you feel as if your body has become much lighter. It is a very useful exercise. I also worked with dumb-bells and weights and threw heavy stones into air. You must combine muscle-building exercises with long distance running. It is a good relaxation for the arms and back muscles.

I was considered the strongest heavyweight wrestler in the world. However, I have never been the biggest among my rivals. I weighed a little over 100 kg but defeated even those who weighed 120, 150 and 180 kg like the American Chris Taylor whom I threw on the floor at the 1972 Olympics. If you are strong, you do not fear any rivals! My advice to you is if you want to be strong, take up physical exercises at once.

Задания к тексту.

Exercise 1. Choose the right answer.

The sportsman is

  1. A boxer b) a wrestler, c) a runner

He began to do sports when he was

If you strengthen your legs, you feel as if your body has become

  1. a) much lighter b) heavier c) smaller

Long distance running is a good relaxation for

  1. Your mind b) the arms and back muscles c) the leg muscles

Exercise 2. Say if the statements are true or false.

  1. Alexandr Medved grew up tall and thin with no great strength in his arms.
  2. When he was 18, he could easily compete with his rivals in strength.
  3. At first, he lifted a bar equal to only 30-40 kg.
  4. After a year of regular exercising, he lifted a bar equal to 100 kg.
  5. Push-ups were not of great help to him.

Exercise 3. Insert the words, according to the text.

  1. A wrestler must have many qualities to __________ his rivals.
  2. ____________came into my life when I was 18.
  3. Then I decided to build up my ___________.
  4. At first, I could push up only 3 or 4 times, so weak were my ___________
  5. I weighed a little over 100 kg but ______________ even those who weighed 120, 150 and 180 kg

Exercise 4. Answer the questions.

  1. What qualities must a wrestler have to beat his rivals?
  2. What advice does A. Medved give about choosing the weight for the weight lifting exercises?
  3. How can a person become strong?

Exercise 5. Write about your favorite sportsperson.

Ответы к тестам по чтению для 8 класса.

School in the Slums

Упражнение 1. 1b, 2c, 3a, 4b, 5a

Упражнение 2. 1 false, 2 true, 3 true, 4 not mentioned, 5 true, 6 false

Упражнение 3.

  1. Mellish school is in the slums of Brooklyn.
  2. There are 1500 pupils in the school
  3. It is hard for the teachers to work in this school
  4. Some of the pupils sleep during the lessons, because they work at night.
  5. The principal is not optimistic

Упражнение 4. 1 America, 2 white, 3 toilet (washroom), 4 social

Упражнение 5. Ваши ответы.

Presents for the Natives

Упражнение 1. 1 No, 2 Yes, 3 Yes, 4 Yes

Упражнение 2. Варианты ответов.

  1. Miklukho Maclay lived on the Island for more than a year.
  2. Miklukho-Maclay was alone when he came ashore.
  3. Miklukho-Maclay ran after the native
  4. Tui became his best friend.
  5. When Miklukho-Maclay went for a walk he had a notebook and a pencil with him.
  6. Miklukho-Maclay couldn’t explain to the natives that he was their friend.

Упражнение 3. 1 true, 2 false, 3 true, 4 false

Упражнение 4. 1 need, 2 brightly, 3 in front of, 4 native, 5 voices, 6 a word

Упражнение 5. Ваши варианты.

The Olympic Champion Gives Advice

Exercise 1. 1b, 2с, 3a, 4b

Exercise 2. 1 true, 2 false, 3 true, 4 false, false

Exercise 3. 1 beat, 2 wrestling, 3 muscles, 4 arms, 5 defeated

Exercise 4. Варианты ответов.

  1. A wrestler must be strong and very quick.
  2. He advises to choose the weight, which is twice as small as your own.
  3. If you want to be strong, take up physical exercises.

Exerсise 5. Ваши варианты

Надеюсь, эти тесты и задания по чтению для 8 класса были вам полезны.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

3 Комментариев для «Чтение 8 класс: тексты, тесты, упражнения»

Тексты содержательные,интересные.лексика подходит для 8 класса

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock detector