Английский язык


СОДЕРЖАНИЕ

Английский язык. Тренажер. Продвинутый уровень.

Тест Обучение Продвинутый уровень

Порядок чередования слов

Случайный порядок По алфавиту

Непрерывная Один проход

Время показа правильного варианта

0,5 секунды 1 секунда 2 секунды 3 секунды 4 секунды

Выбор начальных букв транслируемых слов

A B C D E F G H I J K L M

N O P Q R S T U V W X Y Z Все выбор, сброс

Количество представленных слов в выбранном словаре по начальным буквам

@ — A @ — B @ — C @ — D @ — E @ — F @ — G @ — H @ — I @ — J @ — K @ — L @ — M

@ — N @ — O @ — P @ — Q @ — R @ — S @ — T @ — U @ — V @ — W @ — X @ — Y @ — Z

Вы выбрали продвинутый вариант теста «Обучение», он содержит слова достаточно сложные, изучив их можно существенно расширить Ваш словарный запас, здесь порядка 1000 слов, они не повторяются со словами первых начальных тестов. Зная их Вы сможете весьма сносно изъясняться. В данном тесте Вам будут последовательно показываться английские слова и их перевод, для визуального восприятия и запоминания. Этот способ является наиболее простым, но в то же время позволяет усвоить большое количество слов за короткий промежуток времени, занимаясь изучением при помощи него Вы подготовитесь к выполнению наших более сложных тестов. Вы можете выбрать любую букву, последовательность букв либо все буквы, слова начинающиеся с которых будут присутствовать в тесте, а так же скорость с которой будет производиться воспроизведение.



Английские идиомы – упражнения с ответами

В данной статье вы найдете подборку упражнений на английские идиомы. Все упражнения даются с ответами.

Для подготовки по теме «Идиомы в английском языке» вы также можете использовать следующие материалы нашего сайта:

А теперь перейдем непосредственно к упражнениям.

English Idioms. Exercises.

Упражнение 1. Выберите правильный вариант.

1.Mike left school only two months ago. This is his first job.

Mike’s still a bit wet behind the ears. (Right or wrong?)

A – right; B – wrong

  1. He gave a speech without preparing for it. He spoke …

A – off the cuff; B – at the eleventh hour

Complete this expression: “As keen as …”

A – mustard; B – cornflakes

  1. Which of the following words could be used to describe a book?

A – dog-eared; B – stiff-necked

  1. Which of the following would be the most useful thing for a politician to have?

A – a tight squeeze; B – the gift of the gab

  1. Which of the following idioms would best describe an older woman trying to look and dress like a much younger one?

A – mutton dressed as lamb; B – no spring chicken

Упражнение 2. Разместите идиомы по группам:

hair-raising, have a screw loose, have kittens, hot under the collar, off one’s head, throw a wobbly

Упражнение 3. Which word best completes these idioms?

  1. To get a flat in the centre of this town you have to pay through the ____________ for it.
  2. A bird in the hand is worth _________ in the bush.
  3. Every cloud has a ____________ lining.

Упражнение 4. Match the pairs.

1. to be all fingers and thumbs

2. to pay through the nose for something

3. to catch someone’s eye

4. to put your foot in it

5. to stick your neck out

6. to get cold feet

7. to give someone the cold shoulder

8. to have a chip on your shoulder

9. to have green fingers

10. to make your blood boil

11. to pull someone’s leg

12. to stretch your legs

a) to make you very angry

b) to have a grievance/an inferiority complex about something

c) to cause embarrassment by saying something tactless

e) to ignore someone

f) to tease someone

g) to go for a walk

h) to be good at gardening

i) to take a risk

j) to pay too much for something

k) to lose courage

l) to attract someone’s attention

Упражнение 5. Разместите идиомы по группам:

bite someone’s head off, have butterflies in your stomach, (be) off-colour, see red, put the wind up someone, cook the books, in queer street, (be) in a flap, (be) under the weather, (be) hard up, have kittens, blow your top, one for the road, (be) on tenterhooks, kick the bucket, have one foot in the grave, jump out of your skin, live from hand to mouth, take someone for a ride, Dutch courage

ANGER/ANNOYANCE:

ANXIETY/NERVOUSNESS:

DEATH/CLOSE TO DEATH:

UNWELL/ILL:

DRINK/DRINKING:

FEAR/SHOCK/SURPRISE:

POVERTY:

DECEIT/FRAUD/FOOLING:

Ответы к упражнениям:

1 – A; 2 – A, 3 – A, 4 – B, 5 — A

have a screw loose, off one’s head

hair-raising

have kittens, hot under the collar, throw a wobbly

1 – nose, 2 – two, 3 – silver

1 – d, 2 – j, 3 – l, 4 — c , 5 — i, 6 – k, 7- e, 8 — b, 9 -h , 10 — a, 11 — f, 12 – g

ANGER/ANNOYANCE: bite someone’s head off, see red, in a flap, have kittens, blow your top

ANXIETY/NERVOUSNESS: have butterflies in your stomach, put the wind up someone, (be) on tenterhooks,

DEATH/CLOSE TO DEATH: kick the bucket, have one foot in the grave,

UNWELL/ILL: (be) off-colour, under the weather

DRINK/DRINKING: one for the road, Dutch courage

FEAR/SHOCK/SURPRISE: jump out of your skin,

POVERTY: in queer street, (be) hard up, live from hand to mouth

DECEIT/FRAUD/FOOLING: cook the books, take someone for a ride

Надеюсь, эти упражнения на идиомы английского языка вам понравились и помогли обогатить словарный запас.

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

2 Комментариев для «Английские идиомы – упражнения с ответами»

В первом упражнении четвёртое задание ответ в), а не а).



Онлайн упражнения по английскому языку

Упражнения для изучения английского языка онлайн – отличный способ освоить основы английского языка самостоятельно или под минимальным руководством человека, имеющего определенные навыки. Разыскивая онлайн упражнения по английскому, следует обращать внимание на популярность ресурса и на качество представленных на нем упражнений. Многие сайты подобного типа предоставляют возможность определить уровень владения вами иноязычными навыками. Обычно предоставляется возможность выполнить упражнение с множественным выбором, которое охватывает все основные феномены грамматики английского языка с использованием необходимого для общения лексического уровня.

Существует общепринятая международная система оценивания уровня владения языком. Возможны некоторые вариации, но ее можно представить так и подобрать к каждому уровню соответствующие упражнения

Упражнение для нулевого уровня

Нулевой уровень – вы не имеете ни малейшего представления о структуре, правилах и феноменах английского языка, никогда не изучали его в школе, более того – не знаете элементарного счета и не знаете, как звучат буквы алфавита.

Выучите алфавит и научитесь произносить слова по буквам: (слова из этого упражнения Вы можете прослушать)

a-n-t ; b-e-e ; c-e-n-t ; d-u-c-k ; f-e-e-l ; g-o-a-l ; h-a-t ; i-c-e ; j-o-y ; k-i-t-e ; l-i-k-e ; m-o-u-s-e ; n-o-s-e ; o-n-i-o-n ; p-e-n ; q-u-i-c-k ; r-e-d ; s-u-n ; t-o-y ; u-p ; v-e-i-l ; w-a-n-t ; X-r-a-y ; y-e-s ; z-i-p .

Это упражнение просто необходимо для начинающих. Решается сразу две задачи: заучивается алфавит и обучающиеся знакомятся со спеллингом, т.е. готовятся к очень важному упражнению по аудированию и письму, когда диктор произносит слова по буквам, а они записывают их или печатают.

Прослушайте слова предыдущего упражнения и, используя словарь и таблицу транскрипционных знаков выпишите их транскрипции. Повторите каждый знак за диктором, затем повторите слово полностью.

Потребуется около 80 академических часов тренировки английского языка онлайн, чтобы перейти на уровень языка, при котором вы сможете воспользоваться элементарными навыками общения.

Упражнение для Elementary уровня

Это Elementary – уровень, который может сохраниться после окончания школы, при условии, что человек не занимался языком в течение длительного времени. Также этого уровня можно достичь и детям, и взрослым за 80 часов интенсивных занятий «с нуля». Это позволит вам иметь ограниченное представления о грамматике языка, уметь использовать небольшой набор заученных фраз. Пример упражнения:

The koala sleep in a eucalyptus all day long.

Jeremy leave Washington since she found a new job in Dallas.

I respect the elderly.

Dan and Pat live in the UK and they get visa to visit Siberia.

We start the engine after charging the battery.

Our guests were busy and they accept our invitation to go to the Zoo.

They asked if they go out.

Нужно иметь в виду, что ребенку может потребоваться меньше времени для усвоения речевых навыков, чем начинающему взрослому. Может сложиться парадоксальная ситуация, что взрослый, подбиравший онлайн упражнения по английскому языку для начинающих, при их выполнении может начать отставать в усвоении материала от ребенка.

Упражнение для Pre-intermediate

Квалификация pre-intermediate – вводит начала среднего уровня. В этом случае, человек обладает знанием лексического минимума, хорошо справляется с письменными упражнениями, позволяющими доказать владение основными грамматическими навыками, но еще не способен участвовать в спонтанной беседе с иностранцами. Здесь будут хороши упражнения на словообразование:

Tracy loves telling … ( DIFFER ) between varieties of roses. Her mother has a very beautiful garden flowers and a vast … ( MAJOR) of them are roses. Tracy’s mother learnt how to grow plants from her Granny and she developed her skills to … (PERFECT). There are about 200 varieties of roses there.

Упражнение для Intermediate

Intermediate – средний уровень. Степень владения английским языком, после которой обучающегося можно выпускать в «свободное плавание» для дальнейшего развития речевых навыков. Здесь можно взять в качестве упражнения фрагмент для правки письма личного характера, т.е. найти по одной ошибке в каждой строке фрагмента, либо поставить прочерк, если в строке ошибки нет:

Dear Todd.
I haven’t hear from you for ages and at last I am ready to send you few lines about
my life in Texas. Of course, I am going to ask you some questions about our old
school where we spent so splendid time. I know that you works at our school after
graduating from the University…

После овладения уровнем Intermediate необходима интенсивная речевая практика, заключающаяся в просмотрах фильмов, онлайн-общении с носителями языка и участии в программах по обмену.

Как достичь Upper-Intermediate и выше?

Уровни Upper-Intermediate, Advanced и Upper Advanced становятся ступенями к свободному овладению английской речью, но и они требуют постоянной практики в виде общения с носителями языка, чтения книг в оригинале, просмотра англоязычных программ и фильмов. Многие из достигнувших высокого уровня языка не пренебрегают и тренировкой английского языка онлайн.

Существует много популярных ресурсов, на которых вы можете найти массу полезных онлайн-упражнений английского языка. Мы относимся к этим ресурсам с полным уважением и с вниманием следим за их развитием. Проанализировав бесчисленное количество учебной информации, мы создали уникальный сайт по изучению английского языка онлайн. Приглашаем окунуться в увлекательный мир английского вместе с нами!



Тест на определение уровня: Upper-Intermediate или Advanced?

Также можно проверить уровень английского с помощью комплексного онлайн-тестирования →

На уровне Upper-Intermediate вы усвоили большой пласт новой сложной лексики и идиом, начали изучать сочетаемость слов, повторили всю изученную ранее грамматику и даже узнали несколько новых конструкций. Но изучение на этом не заканчивается. Впереди еще два уровня знания английского языка.

Уровень Advanced предполагает fluency – беглое общение на любую тему, способность несколькими способами выражать одну и ту же мысль, готовность понимать все, что говорит собеседник. С такими знаниями можно смело ехать за границу. На этом уровне ученики учатся использовать сложные грамматические конструкции, такие как инверсия и смешанные типы условных предложений. Подробно разбирается сочетаемость слов, изучаются фразовые глаголы и фиксированные словосочетания. Учиться на этом уровне очень интересно, так как именно здесь учеба превращается в удовольствие от знания. Уровень Advanced рассматривается как подготовка к международному экзамену CAE (Certificate in Advanced English).

Готовы ли вы начать уровень Advanced? А может стоит повторить изученный материал на уровне Upper-Intermediate? Пройдите тест!

Ключ к тесту

Если вы набрали менее 10 правильных ответов – ваш уровень Upper-Intermediate. Сначала закрепите полученные знания.

Если вы набрали более 10 правильных ответов – ваш уровень Advanced. Добро пожаловать в мир живого английского!

Если вы ответили правильно на 19-20 вопросов – возможно, ваш уровень знаний выше, но для уровня Proficiency мы не видим смысла использовать онлайн-тестирование, проверять готовность к нему следует в устной беседе.

Выполнить Тест на определение уровня: Upper-Intermediate или Advanced?

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.



English Current

ESL Lesson Plans, Tests, & Ideas

Useful North American Idioms List (Intermediate to Advanced)

Useful Idioms for Lower-Intermediate to Advanced Students (Teacher’s Resource)

*New* : Download the Essential North American Idioms App on Google Play !

My students often tell me that they want to learn idioms. But, in the past, I always found it difficult to find a list of idioms/phrases that was general enough to be useful for everyone. So, I finally broke down and made my own idiom and phrases list. Below is the result of hours of idiom compilation and writing.

off the top of your head He asked me to tell him a joke, but I couldn’t think of one off the top of my head.

The online list contains definitions. However, I did not provide idiom definitions in the downloadable list two reasons. Firstly, students are more interested when they can try to figure out the idiomatic expression and guess its meaning by themselves. I tried to provide enough context for this in my examples. Secondly, you, the teacher, will be there to define the expression if need be. You need to prove your use somehow :)

  • I am North American, so naturally, this list contains >

The Barton Idiom Quiz

All of these idioms can be studied in a game! Visit the Barton Idiom Quiz to test your idiom knowledge.

The Essential North American Idioms App! (For Android)

Now you can study 100 of below idioms on your Android mobile device! Visit the Google Play store to download the app for free. The app has 100 of the most useful North American idioms (taken from the list below), grouped into 10 levels based on difficulty (intermediate, upper-intermediate, advanced).

In the application, you can do the following:
• view idioms
• match idioms to definitions
• match idioms with examples
• write the correct idiom that fits in an example sentence

Give it a try and let me know your feedback!

The Idiom List

Download the complete list : EC-Idioms-Intermediate-Advanced (DOC)

(note: “sth” = something, “sb” = somebody)

break the iceAt the start of the meeting, Mike tried to break the ice by telling a joke.in a bindSusan is really in a bind. She has two essays due tomorrow and she hasn’t started either of them.take the plungeJerry has finally decided to take the plunge. Tomorrow he’s going to start looking for an office job.bury the hatchet

Susan and Mike agreed that it was time to bury the hatchet. They apologized and decided to be friends again.

Can’t find an idiom? See page two. Want to study more? Take the idioms quiz.

Copyright Matthew Barton, July 2011, of Englishcurrent.com. Do not remove website name or URL from printable materials.

Comments are closed.

Was this helpful? Donate to our web hosting bill to show your support!

96 comments on “ Useful North American Idioms List (Intermediate to Advanced) ”

can u give me the mean of rettled the rooftop like thunder.
I hope u can……………..

rettled isn’t a word. you probably mean ‘rattled the rooftop like thunder’. this means the rooftop shook like it was in a storm.

thaks a lot, can you help with the expressions
To take the plunge
To be a real bind
To be a pitch black
Yo stay on target
Shame on you
All the racket

very interesting and so useful to all of the students in malaysia.i like to find this like page to improve my english.i can learn so many new words such as face the music and be in the red.i also say happy deepavali to all the indians in the world

thanks….. can you help me with this idioms;
To break the ice
To sell like hot cakes
Lion’s share
From a to z
Red letter day
To bury the hatchet

Lion’s share=For example, I have a cake and decided to share it with my friends and when I share most of cake for me that’s I’m having a lion’s share

i was asked to make a booklet on idioms . but this helped me to do my works. thanks

what was sth and sb means

sth = something, sb = somebody

I need to know few idioms that can be used in regular to beautify the flow of language. Can you please guide me with that.

I’m not sure I can help. Can you be more specific? English can sound more poetic and illustrative if you use metaphors and similes (comparisons using ‘like’ or ‘as’). For example, “He is as brave as a lion.”

really worthy….thank you but could you please hep me with these:-
1)A leopard cannot change its thoughts.
2)A house divided against itself cannot stand.
3)A drop in the bucket.

1) I don’t know this expression. Try Googling it. It may mean something like “stubborn people cannot accept the ideas of others” but I’m not totally sure.
2) “A house divided” means a house with inhabitants who have different opinions amongst themselves. They are “divided” (in opinion). Such a house, which is full of disagreement, cannot “stand”. This means it will not last long; soon the house will fall or the people will become unhappy.
3) I really need to see the whole sentence to give you the exact meaning. But generally, a drop in a bucket is used to describe something that is very small and almost insignifican (compared to the size of the bucket). For example, donating $10 dollars to Africa is just a drop in a bucket (it’s such a little amount compared to the amount of help that is needed).

I am afraid it is not “A leopard can’t change its thoughts”, it is “A leopard can’t change his spots”. It means someone who has born with a evil nature cannot change. It is a quote from The Holy Bible- Jeremiah 13:23.

got another, money doesn’t grow on trees

‘Money doesn’t grow on trees’ means that you have to work for money- it’s not free. Imagine a child asking their mother for more money: Child: ‘Mum, can I have £10 to go to the cinema?’. Mother: ‘I gave you money yesterday, have you spent it already? Money doesn’t grow on trees y’know!’

Great Job, Mr.Barton! I am a language and soft skills trainer in India. I used your collection of Idioms to teach my pupils. It worked wonders! Thanks for adding the definition- Now they are “Head over heels in love with the Idioms” :-)

I’m glad to hear it! Thanks for your support!

For a change add idioms like catch a cold, slow boat to china, pie in the sky and toot your own horn and many more idioms for kids and more this was just not helpful try changing it for good comments.

As per the title of the page, this is a list of *useful* idioms for people in North America. It is not meant to be a list of all the idioms in the English language.

Thank you, sir. Being a english teacher it has really helped me. I can make my students to understand and speak fluently in english. thanks a lot. expecting more notes from you.

englishcurrent.com is very useful site in terms of increasing vocabulary strength.please continue to update matters relevant.thank you.

It is good for language but I want it’s translation into Urdu.please

Sorry but I do not know Urdu :)

it is great! would help me with these idioms:
make greart fuss about.
i dare say.
get sick of.
that is to say.
for instance.
be much better off than.
get on.
be some credit to…..

can you help me with this idiom
1 still in fig leaves
2 another bone for the brutes
3 greedy dog by the society
4 straightening up the world
5 wear a straight jacket
6 half a century apart
7 keeping the lions share of oneself
8 go to the end of the earth
9 dragonflies of their dreams
10 bury myself

Sorry. I cannot do all of your homework for you. Please try searching the idiom + “meaning” on Google. You will usually get results.

This is not a list of all idioms in the world (that would take hundreds of pages). It’s a list of ‘Useful North American Idioms.’

By ‘brites,’ do you mean British? I’m not a British English speaker so I will leave that to the British to do ;)

can you help me with these idioms
1.bits and pieces
2.man in the street
3.raising spirit
4.pass through
5.fall a prey

Many of those are not idioms.
1 = bits and pieces literally means something has broken up into small pieces. For example, “I will try to pick up the bits and pieces of my shattered life.” means your life was broken into pieces, and you are trying to put it back together.
5= ‘to fall prey to something’ means to become the victim of something.

The others don’t sound like idioms to me. Without context, I am not sure if they have any meaning other than their literal meaning. Good luck.

Hi,
I might be able to shed light (help you understand) on some of these. Mb, are they specifically British then?

2. Man in the street – a normal person who doesn’t stand out from the crowd
3. Raising you spirits – to do something to make you feel happier/ more cheerful

Number 4, ‘passing through’ is a phrasal verb – in its literal form it means ‘not stopping’ i.e. the train is passing through the station. And in it’s phrasal form, it means ‘won’t be around for long’ e.g. Ben has a new girlfriend but knowing him she’s only passing through.

hey everybody!! can i use these words as a set expressions??

Most are set expressions. Generally, you can’t change the words in these idioms. Otherwise, the expressions will lose their meanings.

what does “a three dog night”idiom means

For quick answers, you can just search “three dog night idiom” on Google. I’d never heard of the expression. According to the web, it means a night that is so cold you need to sleep with 3 dogs in your bed to keep you warm.

Respected Sir
All the selected phrases written by you are very useful for me as well as all the readers, teachers and the students of English Literature and Language. I am very happy to read these idioms and phrases and being a very ordinary writer I Wii use these phrases to make my sentences meaningful and impressive.
Thank you very much sir for providing us these materials to read and we religiously share these beautiful phrases to our good students. Congratulations & Thanks once again & hope we will get more new phrase in this website in the days to come.
R M Jha.

I’ve printed this idioms to improve and speak just like American native speaker .

it was one of the most interesting and informative sites i have ever visited.
I learned so many things about the meaning of idioms.

Can you please say me the meaning and sentence of the idioms and phrases.

Hello. If you click on the link “Definition”, it will show you the meaning.

aren’t you happy on only these
atleast u should thank him

In this site learning idioms is a piece of cake !! Thank you so much!!

whats that hindi ko maintindihan yung definition

Great list – I was losing hope of finding something like this and thinking I would have to do my own! Many thanks for putting in the effort and saving me a lot of time!

kindly tell me the”mind of books”.

Hmm. I’m not sure. Can you give me a full sentence as an example?

i am totally impressed with your precious collection…. even though its a best and splendid site i have ever seen….but i think you should add more plzzzz ,,best of luck.

These idioms aren’t peculiar to North America, as the author seems to suggest, they are also commonly used in the United Kingdom.

this is good page i got today after 3 hours searching should i learn by heart for speaking in english

It’s really good one. where have learned English phrases and idoms.

looking for idioms to face an examination tomorrow. this site have helping me little bit :) wish me luck.

Wow! This really is a great website! Knowing all of these idoms by heart would be a great project for my Easter vacation. They will be very useful for my exams in may!
Thank you very much for sharing!

Can you find someone to speak with in your town or city? Maybe there is an English conversation group.

Really helped a lot. Thank you. Could you help to find the meaning of “perhaps, its just as well”?

‘just as well’ means it’s fortunate that something happened when compared to the alternative. For example:

A: I didn’t go to the party yesterday.

B: It’s just as well. Your ex-girlfriend was there.

The meaning is that it is lucky/fortunate that you didn’t go because if he had gone, he would have met his ex-girlfriend (the alternative), who he dislikes.

can u please tell me what this means . im way ahead of u in the gam of life.you thought you were in first place but im way ahead of you you just forgot i was there

my boyfriend said that to me ..marital satis

im confused plz help me figure this out

1) «I’m way ahead of you in the game of life» means that I’m at a higher stage/level than you are in life. For example, if you are still a high school student and I’m already in university, you could say that I am ‘ahead’ of you in life. Whoever said this to you was bragging and staying that his/her life is better than yours.

2) marital satis = marital status. Your marital status is either ‘married’ or ‘single’.

can you help with the expression «pull the plug» and «walking disaster» ?

HI I AM MIKEY AND I AM IN GRADE6. I WANTED TO ASK YOU, DO ALL SENTENCES HAVE IDIOMS OR ARE IDIOMS SENTENCES THEMSELVES? FROM SOUTH AFRICA

Hi Mikey. Not all sentences have idioms. Idioms are words that have special meaning when put together. For example, if I say that you are «all ears», it doesn’t mean that you are literally completely ears. The words ‘all’ + ‘ears’, when combined, mean that you are listening. This is a special meaning.

Most idioms are not sentences. Sentences contain a subject and a verb. Most idioms are just expressions that are used within a sentence. For example, «I went crazy». The idiom here is ‘go crazy’, but it does not include the subject «I».

“pay attention” instead of “attend to” – Why “Pay”? What gives it a commercial aspect and is this purely American?

‘attend to’ has a different meaning in North America. Consider: “Pay attention to the teacher.” and “Attend to the teacher.” In North America, the latter would mean to take care of the teacher. Yes, these idioms are North American, hence the title of this page. As to why we say ‘pay’, your guess is as good as mine.

can you help with these idioms.
along the way
to be about
to be fed up with
to be up to sb
every now and then
to get on with sb just as well there are left

please give me the list of phrases with their meanings and examples

will u get me to know an example for “odds and ends”

Perfect, very usefull, but how can I save to my computer.
I think you are very good in your field. and I miss you.
Leyla

Thank you. There is a link above to a .DOC file you can download for free. The link is before the first idiom.

all of the above idioms are just good to memorize but is there any common idioms which can be used in a normal conversation. ??

Sir, can u please help me with this one-against your grain along with its usage.?

good site but i want the meaning of
1.heavens group have formed a group

That does not seem to be an idiom.

It was a great helper for me
Thanks for these idioms
Can you please tell me the meaning of “hit the nail on the head”

Comments are now closed. Please view page two (https://www.englishcurrent.com/idioms/english-idioms-list-page-2-student-requests/) to make a comment or request a definition of an idiom.

I want the meaning of
1)A hard and fast rule
2)Through thick and thin
3)Back to the drawing board
4)Beat around the bush
5)Best of both worlds
6)Hit the nail on the head
7)A hard nut to crack

This is a great page, you helped me a lot. I took your first 100 idioms and i did the phonetic symbols for the example sentences.

I am sharing you my link in google drive:

note: i checked twice but if you find any error please tell me.

Wow. That looks like a lot of work. Did you do it as an assignment as part of a course you are taking? Or are you just interested in IPA and teaching pronunciation?

this idiom really help me alot thanks to the person who wrote it am really grateful what is the meaning of body and soul,and a pat at the back

Those aren’t really idioms. Body and soul usually means literally someone’s body and soul (e.g. I love him, body and soul.) A pat on the back is also usually literally patting someone on the back. We do this to congratulate someone.

what is break a leg for idiom

Can you please give me the meaning and examples of these:the man in the street and to develop a cold feet

This is by far the best compilation of idioms i have come across online and its downloadble!! Thank you very much for this. It would have been so much better if the downloaded doc could show the meanings too and not just the idioms and their usages. Can you please look into it? Thanks again!

Thanks for you.this idioms are help me in ssc exam

Make meaningful sentence using the text based idoms and phrases given below : a mamoth task

thanks for giving an opportunity to shine in the class by this idioms

please tell me the correct idiom which is on diamond, like we says:
“worth of a diamond, knows only jeweler”

I’m not sure we have an idiom that matches this. However, if you said that (“Only a jeweller knows the worth of a diamond.”), it would make complete sense (and it sounds nice).

Comments are closed. Please visit our forums to ask a question.



English Pronunciation in Use: Elementary — Intermediate — Advanced

FOR PAGE SEARCH PRESS F3

FEEDBACK
NEWS
SUBSCRIBE:
FACEBOOK
TWITTER
YOUTUBE
В КОНТАКТЕ
ОДНОКЛАССНИКИ

Тренируйте произношение и изучайте английскую фонетику эффективно.

English Pronunciation in Use Elementary:
The best-selling English Pronunciation in Use is a comprehensive reference and practice book suitable for self-study or classroom work. Fifty easy-to-use units cover all aspects of pronunciation, including individual sounds, word stress, connected speech and intonation. Each unit is supported by audio material in a range of accents, available on audio CD. An additional reference section offers a glossary of specialized terms, help with the pronunciation of numbers and geographical names and fun exercises on phonemic symbols and minimal pairs.
The CD-ROM provides a wide variety of additional interactive activities to reinforce the pronunciation covered in the book, as well as tests, progress checks, games and animated diagrams of the mouth showing learners how to produce individual sounds. Students can also record themselves and compare their pronunciation with one of the many models provided.
English Pronunciation in Use Elementary includes 5 sections: A. Sounds and spelling, B. syllables and words, C. Phrases, sentences and grammar, D. Conversation, E. Reference.

English Pronunciation in Use Intermediate:
English Pronunciation in Use is a comprehensive reference and practice book for learners of intermediate level and above and can be used by indiv >

English Pronunciation in Use Advanced:
The best-selling English Pronunciation in Use is a comprehensive reference and practice book suitable for self-study or classroom work.
Sixty easy-to-use units cover all aspects of pronunciation, including individual sounds, word stress, connected speech and intonation. Each unit is supported by audio material in range of accents, available on audio CD. An additional reference section offers a glossary of specialized terms, help with the pronunciation of numbers and geographical names and fun exercises on phonemic symbols and minimal pairs.
The CD-ROM prov >Внимание! Ознакомьтесь, пожалуйста, с инструкцией и правилами

*кликните на название чтобы скачать — click on title to download
*клик на номере — подробная информация — click on number — full information

запомнить эту страницу! — remember this page!



Upper-Intermediate — уровень, достаточный для жизни за границей

A — Элементарное владение B — Самостоятельное владение C — Свободное владение
A1 A2 B1 B2 C1 C2
Уровень выживания Предпороговый уровень Пороговый уровень Пороговый продвинутый уровень Уровень профессионального владения Владение на уровне носителя
Beginner,
Elementary
Pre-Intermediate Intermediate Upper-Intermediate Advanced Proficiency

Советуем вам посмотреть вебинар нашего методиста Светланы на тему «Уровни владения английским языком».

Upper-Intermediate — уровень, достаточный для жизни и общения в стране, где английский является государственным языком

Уровню Upper-Intermediate присвоено обозначение B2 согласно общеевропейской компетенции владения иностранным языком (CEFR). Ступень Upper-Intermediate — серьезный уровень знаний, достаточный для общения на английском языке почти во всех сферах. Как вы помните, перевод слова intermediate звучит как «средний», а upper — «верх», поэтому уровень Upper-Intermediate означает ступень выше среднего. Люди, занимающиеся английским на уровне Upper-Intermediate, могут начинать готовиться к международным экзаменам TOEFL или IELTS. Сертификаты этих экзаменов пригодятся для поступления в иностранные вузы и трудоустройства за границей, а также для эмиграции. Кроме того, по окончании курса обучения можно сдать экзамен FCE и получить сертификат международного образца, который подтвердит ваше владение английским на уровне Upper-Intermediate.

Upper-Intermediate образно называют уровнем, на котором «подтягивают все хвосты». И это действительно так, ведь, дойдя до такого достаточно высокого уровня, ученики должны быть знакомы со всеми основными грамматическими конструкциями английского языка. Таким образом, их знания на этом уровне закрепляются, систематизируются и дополняются более сложными случаями использования все тех же модальных глаголов, времен, условных предложений и так далее.

Мы советуем приступать к изучению английского языка с уровня Upper-Intermediate, если вы:

  • можете говорить по-английски почти на любые темы, при этом иногда допускаете незначительные грамматические или лексические ошибки;
  • можете поддержать беседу на английском языке и не теряетесь, если вам задают разноплановые вопросы;
  • понимаете речь носителей языка на слух с первого раза, хотя встречаете незнакомые слова, например, редко используемую или сложную лексику;
  • хорошо разбираетесь в основной грамматике английского языка и хотели бы дополнить свои знания более сложными конструкциями;
  • когда-то уже изучали английский на этом уровне, но успели многое забыть;
  • собираетесь сдавать экзамен, чтобы получить сертификат FCE, IELTS (уровень позволит получить вам 6-6,5 баллов) или TOEFL (80-95 баллов);
  • недавно окончили курс изучения английского языка на уровне Intermediate.

Знания, которые должны быть у человека с уровнем Upper-Intermediate

Считается, что вы уже достигли уровня Upper-Intermediate в английском языке и можете переходить на ступень Advanced, если владеете следующими материалами:

Навык Ваши знания
Грамматика
(Grammar)
Вы разбираетесь во всех аспектах времен английского языка: Present, Past и Future Simple; Present, Past и Future Continuous; Present, Past и Future Perfect; Present, Past и Future Perfect Continuous.

Вы знаете, в каком именно будущем времени выразить ваши планы, предложения, обещания, решения, предсказания (different ways of expressing future).

Вы знаете, как сказать «чем больше он читает, тем больше понимает»: The more he reads, the more he understands (comparative structures).

Вы понимаете разницу между: If you stay at home, I’ll take your car; If you stayed at home, I would take your car; If you had stayed at home, I would have taken your car (первый, второй и третий тип условных предложений).

Вы знаете, что значит I wish I had bought that cake (предложения с I wish); If only I had bought that cake (предложения с If only); I would rather you had bought that cake (предложения с would rather).

Вы понимаете смысл предложений He must have broken your vase и He may be watching TV now (модальные глаголы с разными видами инфинитивов).

Вы понимаете разницу между I forgot to dance with Lisa и I forgot dancing with Lisa (употребление герундия и инфинитива после глагола).

Вы знаете, в чем разница в предложениях I used to bake cookies; I’m used to baking cookies и I get used to baking cookies (конструкции used to do, be used to doing и get used to doing).

Вы понимаете смысл предложения This house will have been built by 2019 (пассивный залог).

Вы можете правильно перефразировать прямую речь He said: “This shop will open next week” в косвенную He said that shop would open the week after (reported speech).

Вы понимаете, в каких случаях использовать фразы You can call me if you need anything, а когда Please, do not hesitate to contact me (неформальный и формальный стили английского языка).

Словарный запас
(Vocabulary)
Ваш словарный запас составляет от 3000 до 4000 слов и фраз.

Вы знаете немало идиом и используете в речи фразовые глаголы английского языка.

Вы можете общаться с деловыми партнерами, не углубляясь в специфику деятельности (формальный стиль общения в английском языке).

Активно используете в речи различные конструкции, например: the more the better, so/such, neither . nor, had better, whenever, whatever, probably, likely и т. п.

Говорение
(Speaking)
Вы можете поддержать беседу на английском языке на любую тему.

В разговоре вы используете разные грамматические конструкции, оперируете всеми временами, условными предложениями, фразами в пассивном и активном залоге.

Вы можете составить монолог на несколько минут на любую тему.

Вы говорите связно, длинными предложениями, не используете короткие обрывистые фразы.

Вы не теряетесь при вопросах собеседника, можете ответить на любые вопросы.

Чтение
(Reading)
Вы понимаете адаптированную литературу своего уровня.

Вы понимаете литературу в оригинале, хотя и встречаете в тексте незнакомые слова.

Вы читаете и понимаете новости и статьи в Интернете на английском языке.

Аудирование
(Listening)
Вы понимаете адаптированные для своего уровня аудиозаписи с первого прослушивания.

Вы понимаете носителей языка, даже если они говорят с акцентом или в быстром темпе.

Вы смотрите фильмы и сериалы общей тематики на английском с субтитрами и учитесь смотреть их без субтитров.

Вы слушаете адаптированные аудиокниги на английском языке.

Письмо
(Writing)
Вы грамотно строите предложения, используете разные времена и конструкции.

Вы умеете писать неофициальные и простые официальные письма.

Вы можете заполнять различную документацию на английском языке.

Вы можете написать эссе (сочинение) на любую тему, четко выражая свои мысли.

Если вы не уверены в выборе ступени обучения, советуем пройти наш тест на уровень знания английского языка.

Программа уровня Upper-Intermediate включает в себя изучение таких тем в учебном курсе

Грамматические темы Разговорные темы
  • All English tenses (active/passive voice)
  • Used to / be used to / get used to
  • Different ways of expressing future in English
  • Quantifiers: all, every, both
  • Comparative structures
  • Conditionals (+ I wish / if only / I’d rather)
  • Clauses of contrast and purpose
  • All groups of modal verbs
  • Reported speech
  • Gerunds and Infinitives
  • All forms of Passive voice
  • Formal vs informal style in English
  • Linking Words
  • National stereotypes
  • Feelings and Emotions
  • Illness and Treatment
  • Crime and Punishment
  • Environmental protection
  • Innovations and Science
  • The media
  • Business
  • Advertising
  • Art
  • Literature and Music
  • Clothes and Fashion
  • Air travel

Как будут развиваться ваши речевые навыки на курсе Upper-Intermediate

На уровне Upper-Intermediate особое внимание уделяется развитию навыка говорения (Speaking). Речь изучающего английский становится «сложной»: вы будете не просто знать в теории, а активно использовать на практике все аспекты времен английского языка, условные предложения, фразы в пассивном залоге и т. п. На этом этапе вы сможете поддержать беседу с несколькими собеседниками или выразить свою точку зрения почти по любой теме в длительной монологической речи. Вы перестаете говорить обрывистыми короткими фразами: по окончании ступени B2 вы будете строить длинные предложения, соединяя их словами связками и четко выражая свою мысль.

На курсе английского Upper-Intermediate вы значительно расширяете свой словарный запас (Vocabulary). По окончании курса вы будете знать около 3000-4000 слов, что позволит вам свободно выражать свои мысли в любой обстановке. При этом ваша речь пополнится различными синонимами и антонимами уже знакомых вам слов, фразовыми глаголами и устойчивыми выражениями, а также лексикой делового стиля. Это позволит вам общаться на английском и на работе, и в быту.

Восприятие речи носителей языка на слух (Listening) будет планомерно совершенствоваться: вы научитесь понимать смысл сказанного, даже если англоговорящий будет говорить с легким акцентом или в быстром темпе. На этой ступени вы учитесь воспринимать на слух длинные тексты как на стандартном английском языке, который еще называют языком BBC, так и на вариативном, то есть с различными местными особенностями и акцентами.

Навык чтения (Reading) тоже активно развивается на курсе Upper-Intermediate. На этом этапе вы будете читать тематические статьи, публицистические тексты и произведения художественной литературы на неадаптированном английском языке с почти полным пониманием прочитанного. В среднем в тексте будет не более 10% незнакомой лексики, которая не будет мешать общему пониманию текста.

Вы сможете спонтанно выражать свои мысли и письменно (Writing). На уровне Upper-Intermediate вы учитесь выполнять письменные работы согласно определенным форматам: формальные и неформальные письма, статьи, отчеты, эссе и т. п.

По окончании курса Upper-Intermediate вы можете сдать экзамен FCE, IELTS или TOEFL, чтобы документально подтвердить знание английского языка на уровне B2. С таким сертификатом можно ехать учиться или жить за границу, а также его можно предъявить на собеседовании в международной фирме, где требуется знание английского на уровне не ниже Upper-Intermediate.

Срок обучения на уровне Upper-Intermediate

Срок изучения английского на уровне Upper-Intermediate зависит от индивидуальных особенностей ученика и регулярности занятий. Средняя продолжительность обучения на курсе Upper-Intermediate составляет 6-9 месяцев.

Обучение на уровне Upper-Intermediate представляет собой довольно сложный процесс, который требует серьезных усилий как со стороны преподавателя, так и со стороны ученика. Но ваши усилия не пропадут даром, так как владение английским на этом уровне позволит получить высокооплачиваемую работу или поступить в престижный зарубежный вуз, где преподавание ведется на английском языке. Кроме того, нельзя останавливаться на достигнутом: если вы уже успешно прошли предыдущие ступени, то надо продолжать развивать свои умения. Нужно повторять пройденный материал, чтобы не забыть его, и использовать на практике полученные знания.

Если вы хотите совершенствовать знание английского языка, предлагаем повысить свой уровень на уроках английского языка по Скайпу в нашей школе. Грамотный преподаватель определит ваш уровень, слабые и сильные места и поможет достигнуть вершин английского языка.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

Adblock detector